پنج اشتباه رایج که موجب افزایش خرابی دستگاه میشود

پنج اشتباه رایج که موجب افزایش خرابی دستگاه میشود

نگه داشتن و راه اندازی ماشین ها  و کسب درآمد برای VOLVO CE و نمایندگی های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در اینجا پنج مورد از رایج ترین موارد نگهداری غیر اصولی و نحوه جلوگیری از آنها آورده شده است.


1- عدم مطالعه کتابچه راهنمای کاربر

ماشین های ولوو شامل مجموعه ای از ویژگی های طراحی شده برای افزایش و سهولت کارایی هستند. به روز شده با هر نسل، حتی با تجربه ترین اپراتورها بدون خواندن کتابچه راهنما با همه آنها آشنا نخواهد شد. به عنوان مثال، اگر یک اپراتور ازعملکرد  دکمه نگهدارنده روی یک وسیله نقلیه مجهز آگاه نیست و در عوض از ترمزها برای حفظ سرعت پایدار هنگام سفر به سرازیری استفاده می کند، این می تواند منجر به سایش غیر ضروری ترمز و خرابی و هزینه های جایگزین شود.

2- تعویض فیلتر سوخت قبل از اتمام

با توجه به اینکه تعویض فیلتر سوخت یک فرایند وقت گیر است ، برخی از تکنسین های نگهدارنده فیلتر را به عنوان میانبر از قبل پر می کنند. مشکلی که وجود دارد این است که استفاده از یک قوطی و قیف برای جلوگیری از آلودگی فیلتر جدید تقریباً غیرممکن است. حتی کمترین میزان آلودگی می تواند شروع به کاهش ارزش انژکتورها کند و منجر به تعمیرات بسیار گران قیمت شود. VOLVO CE توصیه می کند که فیلترها را خشک کرده و از قبل آنها را برای کنترل آلودگی نصب کنید – این خوب است و ارزش این کار در انجام آن در زمان مناسب است.

ماشین های راهسازی و بیل مکانیکی ولوو

3- استفاده از متعلقات اشتباه برای کار

VOLVO CE طیف عظیمی از اتصالات را ارائه می دهد اما با استفاده از یک سطل خیلی بزرگ دستگاه را کند می کند ، هیدرولیک را سخت تر می کند و باعث ایجاد مشکلات جدی در تولید می شود. به همین ترتیب ، استفاده از یک پیوست برای انجام یک کار که برای آن طراحی نشده است همچنین باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. به عنوان مثال ، یک هیدرولیک شکن تنها به گونه ای طراحی شده است که مستقیم یا به زاویه مشخص استفاده می شود. استفاده از آن برای حفر کردن و یا چیدن و چرخاندن قطعات بزرگ بتونی یا سنگ ، بار جانبی بیش از حد را بر روی ابزار قرار می دهد و منجر به سایش بیش از حد بر روی بوش ، شکستگی و نشت می شود.

4- عملکرد سریع

هنگام کار با تجهیزات ساختمانی ، اگر آهسته و ثابت باشید همیشه برنده مسابقه هستید. شروع سریع ، توقف و چرخش باعث می شود تا مواد از سطل و روی زمین ریخته شوند. به همین ترتیب ، راندن یک لودر به داخل انبار و چرخش لاستیک باعث ایجاد شیارهایی می شود که موجب خرابی دستگاه میشود. این شیارها مجدداً پر شده و مواد ریخته شده آنها را پاک می کنند.

5- ارتباط نداشتن دستگاها از طریق خط مراقبت

هنگامی که یک دستگاه از طریق سیستم مراقبت از راه دور به VOLVO CE متصل می شود، صاحبان و نمایندگی ها و خدمات پس از فروش ولوو می توانند سلامت آن را کنترل کنند، مشکلات را تشخیص دهند و اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند. گزارش ها می توانند رفتار عملیاتی غیرمعمول را آشکار کنند ، این می تواند از طریق آموزش اپراتور اصلاح شود. آنها همچنین می توانند نشان دهند که احتمالاً قطعات به سرویس دهی یا تعمیر نیاز دارند ، و به صاحبان کمک می کنند تا در زمان مناسب تعمیر و نگهداری را انجام دهند و از هرگونه خرابی غیرمترقبه جلوگیری کنند.