با دریافت اولین شبکه 5G سوئد برای صنعت VOLVO CE  لودر های چرخ دار کنترل از راه دور مورد آزمایش قرار میگیرند

با دریافت اولین شبکه 5G سوئد برای صنعت VOLVO CE لودر های چرخ دار کنترل از راه دور مورد آزمایش قرار میگیرند

در حال حاضر تلیا، اریکسون و تجهیزات ساخت ولوو (Volvo CE) اولین شبکه 5G سوئد را برای استفاده صنعتی در تاسیسات Volvo  در Eskilstuna راه اندازی کرده اند. Volvo CE پس از آن تبدیل به یکی از اولین شرکت ها در جهان خواهد شد که از تکنولوژی 5G ماشین های کنترل از راه دور و راه حل های مستقل استفاده می‌کند.


شبکه 5G در مؤسسه تحقیق و توسعه ولوو در Eskilstuna مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا راه حل‌هایی برای کنترل از راه دور ماشین آلات ساخت و ساز و راه حل‌های کاملا خودکار را توسعه دهد. همچنین برای افزایش درک اینکه چگونه ماشین‌های مرتبط می‌توانند ارزش افزوده را برای مشتری ایجاد کنند استفاده می‌شود.

ملکر جرنبرگ، رئیس ولوو CE، می‌گوید:  "اتوماسیون دارای سطوح مختلف است و داشتن 5G، پشتیبانی فنی مهمی است که ما را قادر می‌سازد تا در این زمینه توسعه یابیم. این آزمایشات در Eskilstuna شامل کنترل از راه دور یک لودر چرخ دار معمولی می‌شود. اما آزمایش‌های بیشتری بر روی کامیون‌های HX2 مفهومی صورت خواهد گرفت.

آندرس اولسون، مدیر عامل شرکت تلیا سوئد، می‌گوید: "ما می‌بینیم که علاقه صنعت به 5G  قابل توجه است. اتوماسیون کل سیستم  به معنی راه‌های جدید کار و سود بیشتر از کارایی است. اما برای اتصال ماشین آلات و ملزومات مهم از لحاظ کسب و کار، نیاز به یک راه حل است که بتواند مقادیر زیادی داده را با اتصال تضمین شده مدیریت کند. "ما مفتخریم که در توسعه 5G  سوئد همراه با شرکایمان پیشرو هستیم."

حتی با سیستم های کاملا اتوماتیک، مداخله‌ی انسانی هم اکنون برای کنترل لازم است. فناوری کنترل از راه دور امروزی دارای تاخیر زمانی است که کنترل آن را با سرعت بالا یا با دقت بالا دشوار می‌سازد. 5G موجب ساده تر و ایمن تر شدن کنترل از راه دور می‌شود.

مگنوس فرویدی، مدیر تحقیقاتی اریکسون، می‌گوید: "بخاطر زمان پاسخ بسیار کوتاه، ظرفیت بالا و سطح بالایی از دسترسی به شبکه تلفن همراه، تکنولوژی تجاری و استاندارد شده 5G می‌تواند برای برنامه های کاربردی مانند کنترل از راه دور ماشین آلات سنگین بدون وقفه استفاده شود. این فرصت های جدیدی را برای بهره وری بیشتر و کاهش هزینه ها و کاهش خطر در محیط‌های خطرناک ایجاد می‌کند. 5G ما را قادر به ایجاد یک جامعه امن تر، کارآمد و پایدار می‌کند. در همکاری تلیا و VOLVO CE  در حال حاضر ما در حال تبدیل تئوری به عمل در Eskilstuna هستیم. فن آوری 5G آماده است تا بتواند جهان را تغییر دهد. "

VOLVO CE، تلیا و اریکسون قبل از را اندازی آخرین فناوری خود برای کمک به معدن کاری امن تر و کارآمد تر کار کرده اند و در تابستان 2018، ولوو CE به برنامه شراکت خود،  تلیا 5G  ملحق شد. ولوو CE امیدوار است بتواند درس هایی را که از آزمون های Eskilstuna گرفته شده به فعالیت های جهانی خود اعمال کند.

"ما در Eskilstuna به طور محلی آزمایش می کنیم، اما در سطح جهانی کار می‌کنیم. ماشین ها متصل و راه حل های مستقل آینده ما را تشکیل می دهند. آنها می‌توانند به مشتریان ما تولید کارآمدتر، محاسبات، انعطاف پذیری بیشتر و کار ایمن‌تر بدهند. با به حداقل رساندن خطرات بالقوه ایمنی و خرابی مرتبط با بخش هایی مانند معدن، ما می‌توانیم به اهداف مان در زمینه تولید ناخالص داخلی، حوادث صفر و توقف‌های بدون برنامه ریزی نزدیک‌تر شویم. این امر هیجان انگیز خواهد بود تا ببینیم که چقدر 5G می تواند ما را در این سفر همراهی کند. "

درباره 5G

این شبکه تلفن همراه نسل پنجم است. در مقایسه با 4G سریع تر است، دارای زمان تاخیر کوتاهتر، دسترسی بیشتر و قادر به اداره دستگاه های متصل شده در همان زمان است. این زمینه‌های کاملا جدیدی را در صنعت، توابع اجتماعی کلیدی و زندگی روزمره ما باز می‌کند.