پلاسکو را فراموش نکنیم

پلاسکو را فراموش نکنیم


حادثه آتش‌سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو یکی از غم انگیزترین حوادث ساختمان‌های شهری  بود که در ۳۰ دیماه  ۱۳۹۵ رخ داد و با مرگ دلخراش آتش‌نشانان و شماری دیگر از هم‌وطنان به همراه خسارات مالی سنگین، رویدادی تلخ در تاریخ کشور را ثبت کرد. ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو که نمادی از آغاز دورانی از مدرن‌شدن، شهرسازی و معماری و حتی استواری سازه‌های مدرن در ایران بود؛ ناباورانه فروریخت تا پرسش‌هایی بزرگ مطرح شوند. نویسنده‌ای به ظرافت درباره پلاسکو نوشته بود «پلاسکو فرونریخت بلکه به پا خاست» و درست می‌گوید که پلاسکو به پا خاست تا ساختار و انسجام  مدنی ایران را به پرسش بگیرد.

بیا مکانیکی ولوو در حادثه پلاسکو

پس از آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تعدادی قابل توجهی از ماشین آلات سنگین و تخصصی برای آواربرداری به کار گرفته شدند. از جمله بیل مکانیکی ولوو، ماشینی پرتوان برای حفّاری و آواربرداری.

آنچه که در آواربرداری از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد سرعت عمل و دقت در آواربرداری است. آنچه امر آواربرداری را مشکل می‌کند، وجود آوار سنگین و مواد حجیم است که به سادگی قابل جابجایی به وسیله اعضای تیم نجات بدون استفاده از ابزار مکانیکی نمی‌باشد. برای مثال یک نمونه از آوار سنگین ممکن است یک دال بتنی به ابعاد 3 متر در 3 متر و ضخامت 15 سانتیمتر با وزن تقریبی 3 الی 4 تن می‌باشد. حجم و وزن زیاد باعث می‌شود که بدون استفاده از ماشین آلات امکان نجات وجود نداشته باشد. 

آواربرداری ساختمان پلاسکو جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ به پایان رسید و در تمام این 9 روز بیل مکانیکی ولوو پرتوان و با سرعت و دقت بالا در حال فعالیت بود.

بیا مکانیکی ولوو در حال آواربرداری پلاسکو

بیل مکانیکی ولوو در فرایند آوراربرداری 

بیل مکانیکی  ولوو برای انجام کارهای سخت ساخته شده است. در انجام کاربردهایی مانند خاک برداری، بالابردن اجسام تا حفّاری‌های عمیق توان و پشتکار فوق العاده ای از خود نشان داده است.
با اعتماد به این ماشین قدرتمند در جاده سازی، بارگیری کامیون، خاک برداری، کار در معدن، کانال سازی تأسیسات و غیره مناسب ترین می‌باشند. 
با داشتن ماشین ولوو، توان و نیروی فوق العاده ای برای دست یابی به راندمان هر چه بیشتر در اختیار دارید.

آتش سوزی پلاسکو
آواربرداری پلاسکو