ولوو اولین سازنده کامیون بدون راننده در دنیا

ولوو اولین سازنده کامیون بدون راننده در دنیا

کامیون کاملاً خودکار ولوو، اولین کامیونی است که عملیات آزمایشی خود را در معدن زیر زمینی kristenberg شروع کرده است. کامیون بدون راننده بخشی از پروژه ای جهت توسعه، بهبود و ایمنی ناوگان حمل و نقل در معدن می‌باشد.


کامیون 7 کیلومتر مسیر را در عمق 1320 متری معدن در تونلی باریک طی می‌کند

این اولین بار در دنیا است که چنین کامیون بدون راننده ای در سخت‌ترین شرایط کار می‌کند. واقعا چالشی بزرگ بود تا مطمئن شویم که همه چیز به خوبی در عمق 1300 متری کار خواهد کرد.

آقای Torbjorn Holm Stron عضو هیئت مدیره و رئیس فن آوری گروه ولوو می‌افزاید: فیلمبرداری از این آزمایش در شرایطی سخت در معدن Kristinoberg در فاصله 100 کیلومتری از Avvidsjavr در شمال سوئد انجام گرفت. آقای Holm Stron که خود در آزمایش این کامیون مشارکت داشته، می‌خواسته ثابت کند که چه اندازه کامیون ایمن می‌باشد. او در ایستادن در جلو کامیون در میان راه کامیون برای نشان‌دادن ایمن بودن آن هنگام توقف هیچ تردیدی بخود راه نداده است.

او می‌گوید: مهم نیست که چه نوع وسیله ای را تولید می‌کنیم. مهم ایمنی است که همواره اولین دغدغه ما در تولید است که در این کامیون نیز بکار رفته است. من مطمئن بودم که کامیون به هنگام نزدیک شدن به من توقف خواهد کرد. گر چه دل توی دلم نبود تا وقتی که کامیون ترمزش را اعمال کرد.

کامیون مورد آزمایش از نوع Volvo FMX می‌باشد که از حسگرهای مختلفی بهره می‌برد، بطور مداوم محیط اطراف را نظارت می‌کند و از برخورد با موانع متحرک و ثابت خودداری می‌نماید. در عین حال، یک سیستم جمع‌آوری اطلاعات که در کامیون نصب می‌باشد؛ اطلاعات مسیر و مصرف سوخت را ثبت می‌کند. کامیون بدون راننده بخشی از یک پروژه در حال توسعه است که در شرایط واقعی برای اولین بار آزمایش شده است.