کامیون ولوو در مقابل 750 تن بار

کامیون ولوو در مقابل 750 تن بار

یک کامیون ولوو FH16 با جعبه دنده 1-SHIFT و دنده های زنجیری، باری بسیار سنگین را به چالش کشیده است. همراه با قوی‌ترین مرد دنیا Magnus Samuelsson و ژورنالیست Brian weatherly در کابین راننده، Volvo FH16 باری به وزن 750 تن را جابجا می‌کند.


در بندر گوتنبرگ سوئد، 40 کانتینر مملو از قطعات یدکی ولوو که روی 20 تریلر نشسته بودند و 300 متر طول بار را تشکیل می‌دادند، همراه با وزن کامیون بالغ بر 750 تن شد.

مأموریت: به حرکت در آوردن کامیون Volvo FH16 از حالت سکون و حمل 750 تن تا 100 متر فاصله

جعبه دنده 1-SHIFT با دنده های زنجیری شروع کششی را به نمایش گذاشت که شبیه هیچ یک از کامیون‌های موجود در بازار نبود. تناسب جدید زنجیر، حمل بار سنگین را ممکن، جاده ناهموار را تحمل و با سرعت بسیار کم 5 /0کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

کامیون‌های مخصوص ساخته شده معمولاً برای حمل بارهای سنگین مخصوص در نظر گرفته شده و در اینجا از کامیون‌های ولوو FH16 که سیستم انتقال نیروی آن مستقیماً از کارخانه گرفته شده است؛ بهره برده ایم.

ولوو FH16 بکار رفته در این آزمایش مجهز به جعبه دنده 1-SHIFT و دنده‌های زنجیری و قوی‌ترین محورها از گستره محصولات ولوو می‌باشد. کامیون توسط Magnus Samuelsson که قبلاً دارای عنوان (( قویترین مرد دنیا )) بود؛ رانندگی شد.

آقای Magnus Samuelsson می‌گوید: موارد معدودی وجود دارد که می‌تواند حس مبارزه و پیروزی بر محدودیت‌ها را بیان کند. من طی سالیان گذشته با چالش‌های بسیار سختی روبرو بوده ام اما این بار، سنگین‌ترین باری بوده است که تا به حال کشیده ام.

او در کنار خود آقای Brian weatherly خبرنگار با تجربه را در کابین داشت .

آقای Brian weatherly می‌گوید: آن کامیون ولوو با دنده اتوماتیک که می‌تواند 325 تن وزن را حمل کند مرا تحت تأثیر قرار داد. اما مبارزه و تحمل باری بیش از 700 تن با یک کامیون، هرگز چیزی شبیه این را ندیده بودم.

ویژگی‌های کامیون

Volvo FH16 دارای موتوری با 750 اسب بخار است و مجهز به قوی‌ترین محورها است. همچنین به منظور تحمل فشار روی محور محرک، سینی زیر چرخ پنجم تقویت گردیده است.

چگونگی انجام کار

قبل از شروع به کار، چندین اقدام ایمنی می‌بایست انجام شود. مثلاً کوپلینگ‌های بین 20 تریلر کاملاً بررسی و باد 204 لاستیک تریلر تنظیم گردید. 40 کانتینر روی تریلرها بارگیری شد. کانتینرها به صورت زوج و روی یکدیگر سوار شدند. خلاصه کلام، کامیون، تریلرها و کانتینرها مجموعاً 750 تن وزن داشتن و این کامیون، بار را 100 متر کشید.