ولوو تراک گیربکس با قابلیتهای بی نظیر به بازار معرفی میکند.

ولوو تراک گیربکس با قابلیتهای بی نظیر به بازار معرفی میکند.

ولوو تراکز هم اکنون کلاچ دوبل آی شیفت برای گیربکس های کامیونها معرفی میکند . به همین منظور انتقال نیرو از دنده ای به دنده دیگر بدون کمترین اتلاف نیرو و سرعت انجام میگیرد. برای راننده نیز برخورداری از راحتی و شیفت دنده بدون افت و سرعت یکنواخت را در مسیر به ارمغان می آورد.

  


در رانندگی ماشین آلاتی مانند کامیونها که نیاز به تعویض دنده به دفعات زیاد دارند مانند حرکت درسر بالائیها، پیچ جاده ای، ترافیک، مکانسیم آی شیفت ابعاد جدیدی را به سرعت عملیات رانندگی و هدایت می بخشد. اینجا ما در ولوو از اینکه این نوآوری را در اختیار مشتریان قرار داده ایم به خود می بالیم ( گفته کلائس نسلون پرزیدنت ولوو تراک )

کلاچ دوبل ای شیفت مکانیسم انتقال نیروئیست که دارای دو شفت ورودی برای سرعت و نیرو همراه با دو مکانیسم کلاچ، بدین معنی که دو دنده همزمان درگیر بوده و این یکی از کلاچهاست که تعیین میکند که کدام دنده درگیر در عین زمان عامل انتقال نیرو بوده و فعال باشد. این موضوع توسط مکانیسم ای شیفت امکانپذیر بوده و ساختمان نیمه جلوی گیربکس از مکانسیم کاملاً جدید خاص خود برخوردار است.

در زمان رانندگی شخص احساس میکند که با دو گیربکس سرکار دارد. زمانیکه دنده ای در گیربکس انتخاب می کنید دنده دیگری بعنوان رزرو برای شیفت بعدی آماده و به کمک کلاچ دوگانه آماده درگیریست.

با کلاچ دوبل تغییر دنده بدون کمترین اتلاف وقت و انرژی صورت میگیرد.

دسترسی از پائیز سال 2014

کلاچ دوبل از  پائیز سال 2014 بر روی کامیونهای ولوو سری اف اچ

کلاچ دوبل قبلاً در ماشین های سواری نصب شده بودند لیکن این مکانیسم برای اولین بار در دنیا توسط ولوو تراکز بکار گرفته شده و در ماشین آلات مربوطه نصب گردید.

برای کامیونها بکارگیری این مکانیسم موهبت بزرگی محسوب میگردد و تفاوت عمده ای را در رانندگی ایجاد می نماید.هر قدر وزن دستگاه سنگینتر بوده و رانندگی با دشوایهای عملیاتی مواجه است بهمان میزان از مکانیسم آی شیفت کلاچ دوبل بهره بیشتری خواهید بود. انتقال نیرو با این مکانیسم هیچگونه اتلاف وقت و نیرو و احساس نمیشود. بدین معنی که همراه با ترافیک روان خصوصاً در راه های ناهموار آرامش روان و رانندگی ایمن را بدنبال خواهد داشت ( بگفته آقای اسفرید دروسون ).

رانندگی هر چه بهتر و مؤثرتر و راحتی راننده.

کارائی کلاچ دوبل آی شیفت بخصوص در کامیونهای طویل که نیاز به تعویض مکرر دنده دارند بخوبی نمایان گردیده مثلاً در سربالائیها یا جاده های پر پیچ و خم یا رانندگی در درون شهرهای پرترافیک و چراغ قرمزهای چهارراه راه ها. زمانیکه محموله گامیون شامل مایعات و سیالات وحمل حیوانات باشد اختلاف فراوان کلاچ دوبل آی شیفت با گیربکسهای معمولی هنگام مانور در رانندگی قابل مشاهده خواهد بود. چرا که تغیر دنده بدون تغیر محسوس در حرکت کامیون هیچ گونه شوک باری به محموله وارد نمی کند.بهمین ترتیب کلاچ دوبل آی شیفت و سرعت تغیر دنده امکان گیر کردن در گل ولای یا بکسباد کردن در برف و جاده ای ناهموار بطور مثال حمل الوارهای چوب در جاده های جنگلی را به حداقل می رساند.

از دیگر مزایای کلاچ دوبل ای شیف همانا آسایش راننده است.

علاوه بر مزایای رانندگی با توان بهتر، تغیر دنده آرام بمعنای راحت بودن و ایجاد فضای امن در کابین برای اپرتور می باشد ( به گفته آقای استرید دروسون )

 کلاچ آی شیفت دوبل همانند دو گیربکس هستند که بهم متصلند. زمانیکه یگ گیربکس فعال است گیربکس دیگر آماده شیفت و جایگزینیست. زمان شیفت دنده گیربکس اول قطع اتصال شده و در همان زمان گیربکس دوم درگیر و وارد پروسه کاری میشود. بنابراین با تغییر دنده هیچگونه مکس زمانی در انتقال قدرت صورت نمیگیرد.

  • کلاچ دوبل آی شیفت نصب گردیده. علی رغم تغیرات عدیده طول گیربکس صرفاً 12 سانتی متر نسبت به گیربکس آی شیف قبلی بلندتر شده.
  • در کلاچ دوبل آی شیفت تغییر دنده ها بدون تاخیر زمانی صورت گرفته بدون اینکه تغییر در انتقال قدرت پیش آید زمانیکه تغییر دنده در شرایط ناجور در وضعیت بهینه خود انجام پذیرد همانند کاری که درگیربکس آی شیفت معمولی صورت مگیرد.
  • کلاچ دوبل آی شیفت بدون کوچکترین تغیرر  در انتقال نیرو تعویض دنده صورت میگیرد. این حالت در  تبدیل دنده ششم به هفتم مستثنی می باشد.
  •  انتقال دنده ای به دنده ای دیگر بسیار به راحتی و آرامی صوت میگیرد.
  • مصرف سوخت موتور در کلاچ دوبل آی شیفت و یا معمولی تغییری نمیکند.
  • کلاچ دوبل آی شیفت در کامیونهای ولوو ( اف اچ ) را نیز بعنوان جایگزین در آی شیفت و گیربکس با انتقال دستی میتوان استفاده نمود.