معرفی لودرهای ولوو

معرفی لودرهای ولوو

گروه ولوو یکی از برجسته ترین تولید کنندگان کامیون، اتوبوس، ماشین آلات راهسازی و معدنی و موتورهای دریایی و صنعتی در جهان است. گروه ولوو که حدود 100000 نفر شاغل دارد، در 18 کشور دنیا دارای امکانات تولید است و در بیش از 190 بازار فروش محصولات حضور چشمگیر دارد.

یکی از کارخانجات زیر مجموعه این گروه شرکت VOLVO Construction Equipment می‏باشد که در زمینه تولید و عرضه ماشین آلات راهسازی و معدنی فعالیت می‌نماید.  مهم‌‏ترین محصولات این شرکت دامپ‏تراک، بیل مکانیکی، لودر، ماشین‏ آلات آسفالت، ماشین آلات لوله گذار و چکش‏های هیدرولیکی می‏باشد. ساخت این محصولات در کشورهایی نظیر سوئد، آمریکا، برزیل، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، اسکاتلند و چین انجام می‌‏شود.

یکی از اهداف همیشگی شرکت ولوو افزایش بهره‏وری به وسیله کاهش هزینه صاحبان ماشین‏ آلات است که این امر را با بهینه‎‌سازی و توسعه محصولات و خدمات دنبال می‏‌نماید.

در طول سال‏های گذشته ولوو راهکارهای پیشرفته‏ای ارائه کرده که انقلابی در استفاده ماشین‏های راهسازی و معدنی به وجود آورده است. هیچ محصول دیگری ایمنی را رساتر و بلندتر از ولوو فریاد نمی‏زند. حفاظت از اپراتور وکارگران و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ارزش‏های دیرینه‏ای هستند که در فلسفه طراحی و ساخت محصولات ولوو نقش آفرینی می‏کند.

وجود تیم‌‏های مختصص پشتیبانی و آموزش ولوو در سراسر دنیا سبب گردیده است تا محصولات این شرکت به معنای واقعی کلمه جهانی باشد و این ماشین‏ آلات در هرکجا که فعالیت کنند آماده به کار هستند.

در این گزارش سعی می‏‌شود تا در خصوص لودرها اطلاعاتی ارائه گردد.

لودر چرخ لاستیکی ولوو


لودر

لودر از جمله ماشین آلاتی می باشد که تقریباً در تمامی پروژه های معدنی و حمل مواد خاکی، بلند کردن و جابه جای بار، خاکبرداری و تمیز کردن قشر سطحی زمین کارگاه استفاده می‏گردد.

به طور کلی لودرها به سه دسته لودرهای چرخ لاستیکی، چرخ زنجیری و بکهو لودرها تقسیم می‎شوند که لودرهای شرکت ولوو از دو نوع چرخ لاستیکی و بکهو لودر می‏باشد. لودرهای این شرکت با استفاده از ضمائم مختلف برای کلیه کارها از قبیل حمل و جابجایی کپه‏ های شن، الوار، بارندازهای محصولات و صنایع ساخته شده است. گشتاور بالای نیروی کندن و حرکات موازی، نگهدارنده‏های ضمائم و ضمائم اصلی ولوو، این لودرها را قادر ساخته است تا حمل انواع محصولات و کارهای خدماتی را انجام دهد.

ضمائم اصلی لودر شامل انواع باکت برای کاربری‏ها و مصالح مختلف، چنگال، چنگک و شاخک‏های پالت می‏باشد. اتصال کامل پین نگهدارنده و ضمیمه، انجام کار ایمن را در محوطه کاری تضمین می‏‌کند.

در ادامه به ویژگی‏‌های لودرهای شرکت ولوو خواهیم پرداخت.

نگرش ولوو در مورد لودرهای چرخ لاستیکی در بیش از نیم قرن گذشته همواره در حال توسعه بوده است. در تولیدات اخیر، وقتی صحبت از توان، سرعت و راحتی اپراتور به میان می‏آید، ولوو جهش بلندی رو به جلو داشته است. دو دلیل مهم پشت سر این توسعه وجود دارد.

یک عامل نسل جدیدی از جعبه دنده‌‏های HTE200 ولوو است که تعویض دنده‏ای کاملا آرام و کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد. این جعبه دنده به صورت الکترو – هیدرولیک می‏باشد و با استفاده از سیستم تعویض دنده خودکار (APS)،به منظور بهینه نمودن مصرف سوخت، دنده مناسب برای کار را انتخاب می‏‌نماید.

عامل بعدی کابین ایمن و جادار است که میدان دید اپراتور را به صورت معناداری افزایش می‏دهد. اپراتور به دلیل وجود حسگر بار هیدرولیک ماشین، کنترل بسیار دقیقی بر روی ضمائم دارد. سیستم انتقال نیرو و فرمان که توسط ولوو ساخته شده‏اند، دارای واکنش بسیار سریع و قابلیت مانور بالا هستند که کلیه کاربری‏ها را تسهیل می‏نماید.

موتور

موتورهای استفاده شده در این لودرها ساخت کارخانجات شرکت VOLVO PENTA می‏باشد. این موتورها از نوع دیزلی بوده و بسته به توان لودر از مدل های D6E، D7E و D13F استفاده شده است.

با نسل جدید موتورهای دیزل توربو شارژر، ولوو گام بلندی در راستای کاهش آلاینده‏ها، بدون هیچگونه تاثیرگذاری بر توان موتور، برداشته است. این خیزش به دلیل فناوری جدید V-ACT عملی گردیده است. راز سیستم V-ACT در تزریق پیشرفته سوخت و کنترل الکترونیکی موتور می‏باشد که از هر قطره سوخت استفاه موثری را در پی دارد.سیستم هوشمند برگشت داخلی دود اگزوز (i-EGR) آلاینده NOX را با کاستن از دمای اوج محفظه احتراق کاهش می‏‌دهد.

این موتورها دارای توربوشارژر و اینترکولر هوا به هوا می‏باشند و با عملکردی قوی کمترین آلایندگی محیط زیستی را ایجاد می‏نماید. کنترل الکترونیکی موتور با محافظ دور بیش از حد سبب می‌‏شود تا بهترین عملکرد در کلیه شرایط در دسترس باشد.

گشتاور بالا در دور پایین موتور، توان کشش فوق العاده، مصرف سوخت کم و حداقل آلایندگی را به دنبال دارد.

کنترل الکترونیکی فن خنک کننده هیدروستاتیکی سبب می شود تا تنها در زمان نیاز این فن عمل کرده و در نتیجه مصرف سوخت کاهش یابد.

توان مناسب صرف نظر از دور موتور

لودرهای ولوو مجهز به سیستم هوشمند هیدرولیک حسگر بار می‌‏باشند که توزیع دقیق توان را در زمان و مکان درست، به اندازه نیاز و صرف نظر از دور موتور فراهم می‌‏نماید. این  سیستم موجب کارکرد آسان موتور، صرفه‏جویی در مصرف سوخت و کمک به اپراتور در کنترل ماشین و بار می‏‌شود.

محورها

محورهای ولوو بخشی یکپارچه از سیستم انتقال نیرو می‏باشد. به منظور دستیابی به بهترین کشش در شرایط دشوار قفل 100 درصد دیفرانسیل بر روی محور جلو انجام می‏‌شود.

فاصله زیاد بین محور جلو و عقب، لودرهای ولوو را قادر می‏سازد که آرام و راحت حتی در زمین‏های ناهموار حرکت کنند.

تعلیق محور عقب در این لودرها بدون نیاز به هیچ گونه نگهداری و سرویس روانکاری است که این امر سبب می‏شود زمان انجام سرویس دستگاه کوتاه شود و به تبع آن آمادگی به کار و تولید بیشتر گردد.

لودر ولوو

TP-LINKAGE

سیستم TP-Linkage توسط ولوو اختراع شده و در حال حاضر به صورت انحصاری توسط این شرکت مورد استفاده قرار می‏گیرد که هدف آن تجمیع مزایای سیستم Z-bar و اتصالات موازی در یک مجموعه می‏‌باشد. به وسیله این سیستم مانورهای موازی و نیروی کندن بسیار قوی، حتی در مرتفع‏ترین موقعیت باکت، به خوبی صورت می‌‏پذیرد.

با بهره‏ وری از جوشکاری کمتر، سیستم TP-Linkage طراحی با استحکام و بادوامی را برای کار در شرایط سخت به مشتریان عرضه می‏‌کند.

سیستم هوشمند Contronic

سیستم Contronic به منظور افزودن زمان تولید در یک روز کاری با به حداقل رساندن نیاز به سرویس غیر برنامه‏ریزی شده ایجاد گردیده است. این سیستم به صورت پیوسته بر عملکرد ماشین نظارت و اطلاعات آن را ثبت می‏کند. سیستم با اطلاعات و تشخیص‏هایی جمع‏آوری می‏کند و در اختیار اپراتور قرار می‏دهد. این اطلاعات شامل میزان سوخت، آلارم‌‏ها و ... می‏باشد که بر روی صفحه نمایش داخل کابین نشان داده می‏شود. اپراتور می‏تواند از داخل کابین میزان سطح سیالات و سرویس‏های مورد نیاز را بررسی نماید تا تکنسین‏های سرویس، عیوب را سریعتر پیدا کرده و مالک بتواند به راحتی لودر خود را در شرایط جدید کاری ملاحظه نماید.

تعویض جهت حرکت با اعمال خودکار ترمز (RBB)

سیستم انحصاری RBB ولوو، جهت حرکت لودر را تشخیص و وقتی اپراتور جهت حرکت را تغییر می‏دهد با اعمال خودکار ترمز سرعت ماشین را کاهش می‏دهد و سپس تغییر جهت حرکت ماشین انجام می‏گردد. این ویژگی موجب افزایش کارآیی سوخت و راحتی اپراتور می‏گردد. سیستم RBB برای انجام چرخه‏های کاری کوتاه و بارگیری کامیون ایده‏آل می‏باشد. این سیستم از افت توان در مبدل گشتاور جلوگیری و تا 18% در مصرف سوخت صرفه‏‌جویی می‌‏کند.

Eco Pedal

پدال ECO بی‌‏نظیر ولوو در هنگام افزایش فشار مکانیکی بر آن و درنتیجه افزایش سرعت، اگر سرعت موتور فراتر از گستره کار با صرفه گردد، بطور خودکار برگشت داده شده و از سرعت کاسته می‏‌شود. این امر باعث می‏‌شود که اپراتور به آرامی به پدال فشار وارد کرده و موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌‏گردد.

انواع باکت

هیچ سازنده‌‏ای بهتر از ولوو برای طراحی باکت جهت ماشین‏های ولوو وجود ندارد. باکت‏های مخصوص ساخته شده برای لودرهای ولوو با تطابق کامل با سایر اجزای ماشین کار می‏‌کنند. برای عملکردی فوق العاده و عمر طولانی، باکت ‏ولوو از فولاد مقاوم در قبال فرسایش، در اکثر نقاطی که در معرض برخورد با مصالح قرار دارند، ساخته شده است. برای پشتیبانی از دوام باکت‌‏ها، ولوو مجموعه‏ای از قطعات فرسایشی و گستره‏ای از لبه‏های تماس، ناخن‏ها و رابط‏ها را با قیمت مقرون به صرفه به مشتریان خود عرضه می‏کند تا بتوانند نیازهای کاری خاص خود را برطرف نمایند.

لودر VOLVO

تعمیرات و نگهداری

وقتی بر روی یک لودر سرمایه‌‏گذاری می‏‌کنید در اختیار گذاشتن یک سرویس و نگهداری خوب و دسترسی به قطعات اصلی به اندازه خود ماشین اهمیت دارد. همه این موارد منافع مشتری را تضمین و هزینه های عملیات را کنترل می‌‏کنند.

شرکت پارسیان پیشرو صنعت به عنوان نمایندگی رسمی و  انحصاری لودر ولوو در ایران علاوه بر فروش لودرهای ولوو، تأمین قطعات، خدمات گارانتی، خدمات پس از فروش و آموزش را فراهم آورده است.

این شرکت بزرگترین انبار قطعات یدکی و حرفه‏‌ای‌‏ترین تیم‏‌های سرویس و تعمیرات لودر و بیل مکانیکی ولوو را در خاورمیانه و آسیای میانه در اختیار دارد تا در هر زمان و در هر کجا به رفع نیاز مشتریان بپردازد. پشتیبانی سرویس‏‌های ویژه در این منطقه جغرافیایی، از افتخارات شرکت پارسیان پیشرو صنعت می‌‏باشد که شاهدی بر توانایی و قابلیت اعتماد گروه ایرانی است.

لودر چرخ لاستیکی ولوو
لودر ولوو
لودر volvo