معروف ترین و بهترین برندهای دیزل ژنراتور در ایران

معروف ترین و بهترین برندهای دیزل ژنراتور در ایران

شرکت‌های تقریباً زیادی در سراسر جهان حتی در کشور خودمان، ایران، اقدام به طراحی و ساخت موتورهای دیزل نموده‌اند. با این حال معروف ترین دیزل‌ها از قرار زیر هستند.


ولوو پنتا (Volvo Penta)

این شرکت تقریباً ۱۵۰ سال است که به وجود آمده. کشور سوئد محل تولد آن است. این شرکت بیشتر به ساخت موتورهای دریایی شهرت دارد. همان موتورهایی که در وسایل نقلیه دریایی به کار برده می‌شوند. با این حال موتورهای دیزل آن، در دیزل ژنراتورها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این وجود دیزل ژنراتور ولوو پنتا توانسته مشتری خود را پیدا کند و امروزه از برندهای معروف دیزل ژنراتور به حساب می‌آید. رنج قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا 700 kVA است.

کامینز (Cummins)

شرکت کامینز در ایالات متحده قرار دارد. تاریخ تأسیس این شرکت به سال ۱۹۱۹ برمیگردد. از جمله مهمترین محصولات شرکت کامینز می‌توان به انواع سوخت رسان انژکتور، فیلتراسیون، سامانه‌های کنترل قدرت و دیزل ژنراتور اشاره کرد. بیش از ۶۰۰۰ نمایندگی فعال در سراسر جهان از برتری‌های این شرکت محسوب می‌شود. برای مثال در ایران شرکت رویان صنعت نمایندگی این شرکت را به عهده دارد. دیزل ژنراتور کامینز گستره وسیعی از قدرت را داراست. 10 kVA تا حتی 3000 kVA بازه ای است که می‌توان در آن دیزل ژنراتور کامینز مناسب را پیدا کرد. این نشان می‌دهد که محل استفاده دیزل ژنراتور کامینز می‌تواند از خانه‌های مسکونی تا صنایع بزرگ گسترده باشد.

پرکینز (Perkins)

سابقه شرکت پرکینز به حدود ۱۰۰ سال قبل برمی گردد. فرانک پرکینز را می‌توان به عنوان مؤسس این شرکت به شمار آورد. این شرکت اولین موتورهای دیزل با دور بالا را اختراع نمود. فرانک پرکینز بعد از آن شش بار دیگر رکورد سرعت موتورهای دیزل خود را شکست. سرعت بالا در دیزل ژنراتور باعث بالارفتن بازده می‌شود. همین امر دیزل ژنراتور پرکینز را بر سر زبان‌ها انداخت. دیزل ژنراتور پرکینز را می‌توان از 10 kVA تا 2000 kVA سفارش داد.

برندهای معروف ژنراتور

برای داشتن یک دیزل ژنراتور شما باید در کنار انتخاب یک موتور دیزل مناسب، یک ژنراتور یا همان آلترناتور مناسب هم خریداری کنید. در ادامه برخی از معروف ترین برندهای ژنراتور را برای شما معرفی می‌کنیم.

استامفورد (Stamford)

شرکت استامفورد، بیش از یک قرن است که در انگلیس به وجود آمده است. از محصولات این شرکت می‌توان به ژنراتور و کمپروسور هوا اشاره نمود. ژنراتورهای این شرکت در کنار یک موتور دیزل پرقدرت می‌تواند بسیار خوب عمل کند و بازده خوبی از خود نشان دهد. گستره قدرت: ۸ تا 2200 kVA

مکالته (Meccalte)

ژنراتورهای مکالته را می‌توان از بهترین برندهای این عرصه به شمار آورد. این شرکت حدود ۷۰ سال است که به طراحی و ساخت ژنراتور مشغول بوده و در این مدت توانسته به دانش طراحی ژنراتور با بازده بالا برسد. شرکت مکالته در فرانسه واقع است. گستره قدرت: ۵ تا 700 kVA

لینز (Lenz)

لینز یک شرکت ایتالیایی است که کار خود را در سال ۲۰۰۲ آغاز نموده است. این شرکت در این مدت کم توانسته به سرعت پیشرفت نموده و گواهینامه‌های بین المللی بسیاری را دریافت کند. ژنراتور و آلترناتور های این شرکت از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند انتخاب خوبی باشند. گستره قدرت: ۲۰ تا 800 kVA

در آخر

اطلاعاتی که در این مقاله ارائه گردید؛ می‌تواند به شما در سفارش یک دیزل ژنراتور مناسب کمک کند. با این حال قبل از سفارش دیزل ژنراتور حتماً به کارشناسان خبره مراجعه کنید.

شرکت پارسیان پیشرو صنعت با کارشناسان مجرب می‌تواند در انتخاب هرچه بهتر برای خرید بهترین برند دیزل ژنراتور شما را یاری کند.