5 راه آسان برای افزایش امنیت جمعی

5 راه آسان برای افزایش امنیت جمعی

در Volvo CE ما ماشین های خود را طوری طراحی می‌کنیم که ممکن است ایمن باشند؛ اما ایمنی در نهایت از ترکیب فن آوری ماشین و رفتار اپراتور حاصل می شود. در اینجا پنج روش ساده وجود دارد که اپراتورها می توانند خود و اطرافیان را ایمن نگه دارند.


1. نکات مربوط به نگهداری روزانه را انجام دهید

قبل از شروع هر شیفت کاری ، اپراتورها باید در اطراف دستگاه خود قدم بزنند تا آسیب و نشتی را بررسی کنند. اطمینان حاصل کنند که پین ها و بوش ها در محل کار و در شرایط خوبی و پین ها به درستی چرب شده اند. آنها همچنین باید بررسی کنند که چراغها ، برف پاک کن های شیشه ای ، وسایل دید قابل مشاهده ، لوازم برقی هشدار دهنده و سایر موارد ایمنی به درستی تنظیم و در حالت اماده به کار کامل قرار دارند. سرانجام ، اپراتورها باید هرگونه گرد و غبار یا زباله ها را از داخل کابین تمیز کنند زیرا مواد سست ممکن است خطر آسیب را ایجاد کند.

2. سه نکته از تماس با ورود و خروج از کابین را حفظ کنید

خسارت های ناشی از لغزش و سقوط از موارد شایع در صنعت ساخت و ساز است. ولوو CE ماشینهای خود را با مراحل ضد لغزش و جای دستی های محکم طراحی می کند؛ اما اپراتورها باید هنوز هر گل و یخی یا روغن را پاک کنند. آنها همچنین باید هنگام ورود یا خروج از کابین ، برای ثبات اضافی ، سه نقطه تماس را حفظ کنند (دو پا و یک دست یا دو دست و یک پا).

3. از ویژگی های وزن گیری بر روی صندوق برای جلوگیری از افزایش بیش از حد استفاده کنید

سیستم های توزین ، مانند Volvo Load Assist برای لودرهای چرخ لاستیکی و وزن گیری برای بازوهای مفصل ، برای ایمنی همانقدر مهم هستند که برای بهره وری نیز مهم هستند. این سیستم ها مانع از بارگیری بیش از حد دستگاه به صورت تصادفی می شوند و این می تواند باعث کاهش پایداری و حتی ایجاد خسارت شود.

4. داده های TELEMATICS MONITOR برای موارد ایمنی

اتصال دستگاه ها به Volvo CareTrack به صاحبان و مدیران ناوگان اطلاعات زیادی راجع به تجهیزات در این زمینه ارائه می دهد ، از جمله این که  دستگاه چگونه با خیال راحت اداره می شود. به عنوان مثال ، بسیاری از موارد با سرعت بالا می تواند عملکرد نامنظم را نشان دهد و نیاز به آموزش بیشتر اپراتور را نشان دهد.

5- ویژگی های ایمنی ماشین را بشناسید

برای اکثر دستگاه ها لازم است که کابین های ROPS (سیستم محافظت از چرخش) وجود داشته باشد. اما به عنوان مثال اگر اپراتور کمربند ایمنی خود را نبندد؛ مزیت چنین محافظتی بسیار کاهش می یابد. ویژگی های ایمنی هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت است. بنابراین اپراتورها باید کتابچه راهنمای کاربر را بخوانند و به منظور آموزش ویژگی های موجود برای آنها و اینکه چرا آنها برای جلوگیری از بروز حوادث بسیار مهم هستند ، به دنبال آموزش باشند، تا بتوانند از آن استفاده کامل و مناسب کنند.