شش نوآوری برای کمک به کاهش هزینه های ماشین

شش نوآوری برای کمک به کاهش هزینه های ماشین


هزینه مالکیت دستگاه بسیار بیشتر از قیمت خرید اولیه است. هزینه‌های عملیاتی به محض استارت‌خوردن موتور آغاز می‌شود؛ بنابراین دانستن هزینه‌های چرخه عمر و تجهیز ماشین‌ها با ویژگی‌های مناسب در بازده خوب سرمایه گذاری بسیار مهم است. در اینجا ما، نوآوری هایی که به کاهش هزینه‌های ماشین کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم.

1- خوب است که بیکار باشد

به این معنی است که اگر مصرف سوخت را کاهش دهیم، شما در پول با ارزش خود صرفه جویی می‌کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که وقتی از ماشین استفاده نمی‌کنید موتور آن روشن باشد. بیل‌های ولوو به خاموش شدن خودکار مجهز هستند بطوریکه اگر دستگاه برای مدت زمان تعیین شده ای که توسط اپراتور تنظیم می‌شود، بی‌حرکت باشد بصورت خودکار فعال می‌شود . برای اکثر مالکان، مصرف سوخت هزینه عملیاتی شماره یک است بنابراین کاهش استفاده موتور در مواقع غیر ضروری باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و پول می‌شود.

2- کمتر ، بیشتر است

یکی از عواملی که بیشترین تاثیر را بر ارزش بازپرداخت دستگاه می‌گذارد، مجموع ساعت کاری آن است – هرچه کمتر از آن استفاده شود، ارزش دستگاه بالا می‌رود. بنابراین تجهیز ماشین‌آلات به قابلیت‌های تلماتیکی که بتواند رفتار اپراتور و استفاده از ماشین را بررسی کند یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی دوره ی غیر فعال که ماشین می‌تواند خاموش شود؛ است. صرفه جویی سوخت و ارزش فروش مجدد، نکات قابل توجهی است. به عنوان مثال دو ماشین دقیقا یکسان، با  کار یکسان را در مکان‌های مشابه در نظر بگیرید. ماشین A  با زمان خاموشی 50%، 2000 ساعت در سال کار میکند و ماشین B  با 25% زمان خاموشی 1500 ساعت در سال کار می‌کند. تفاوت در ارزش فروش مجدد پس از پنج سال میتواند به میزان بالای 20000 دلار بسته به اندازه دستگاه می‌باشد.

3- راز سیستم ها

کار با دستگاه ولوو

بهره وری ماشین با توجه به مهارت اپراتور می‌تواند تا 40 % متغیر باشد. بنابراین اگر شما می‌توانید کار را ساده تر انجام دهید؛ بهره وری مطمئنا افزایش خواهد یافت و هزینه‌ها کاهش می‌یابد. سیستم‌های کنترل ماشین مثل Volvo DigAssist، اپراتورها را بصورت realtime هدایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سریع تر، با دقت تر و ایمنی بیشتر وظایف خود را انجام می‌دهند که این کار باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

4- مانند زندگی واقعی فقط بهتر

واقعیت مجازی (VR) دیگر فقط به بازی های ویدیویی محدود نمی‌شود بلکه قادر به ارائه شبیه سازی آموزش‌های پیشرفته عملیاتی است که می‌تواند بطور چشمگیری موجب بهبود عملکرد در سایت‌های کاری شود که به نوبه‌ی خود از حوادث و تاخیر جلوگیری می‌کند.

با کاهش هزینه‌های نرم افزار VR ، مزایای ارائه یک محیط واقعی برای اپراتورهای کارآموز بیشتر آشکار می‌شود. آموزش کارکنان در یک دنیای مجازی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا اطمینان داشته باشند که در هنگام خروج از محل، ظرفیت بهینه خود را بکار گیرند. همچنین هزینه‌های سوخت و سایش ماشین‌های واقعی را هنگام استفاده برای آموزش از بین می‌برند.

5- روغن

روغن ولوو

نظارت مداوم ماشین که مشکلات را قبل از وقوع آن مشخص می‌کند؛ یک روش هوشمندانه برای کاهش هزینه هاست. مانند یک آزمایش خون، کیفیت روغن می‌تواند در مورد سلامتی یک دستگاه بسیار مهم باشد. این تکنولوژی هم اکنون در دسترس است که با استفاده از سنسورها بطور مداوم بر کیفیت روغن موتور نظارت می‌کند و این اجازه را می‌دهد تا صاحبان نه تنها ببینند که تعویض روغن ضروری است، بلکه هرگونه مسائل بالقوه ای را که نیاز به پاکسازی قبل از اینکه روغن خراب شود را مشخص کند. همه‌ی اینها بدون نیاز به انتظار اینکه یک مهندس از بیرون بیاید، می‌باشد. نه تنها این تکنولوژِی باعث افزایش قابلیت اطمینان دستگاه می‌شود بلکه سبب کاهش کل هزینه مالکیت می‌شود.

​6- آینده ی الکتریکی

ماشین‌های کاملا الکتریکی ممکن است هنوز به طور کامل همه جا نباشند، ولی VOLVO CE قدرت بالقوه‌ی الکترو موبیلیتی خود را با استفاده از نمونه اولیه HX1 نمایش می‌دهد که در هنگام استفاده از یک پروژه ی تحقیقاتی معادن همه کاره که با هدف کاهش انتشار کربن تا 95 % و کاهش کل هزینه مالکیت 25 % کمک می‌کند. به محض اینکه این فن آوری قوی و اثبات شده باشد و صنعت شروع به تغییر کامل پذیرش این فن آوری جدید کند؛ مزایای استفاده از ماشین های ترکیبی و الکتریکی قابل توجه می‌شود.