ولوو پنتا موتورهای 5 و 13 لیتری خود را برای SATAGE V ارائه می دهد

ولوو پنتا موتورهای 5 و 13 لیتری خود را برای SATAGE V ارائه می دهد


ولوو پنتا موتورهای جدید 5 و 13 لیتری خود را با سیستم های تکمیلی برای اولین بار در Agritechnica، نمایشگاه بین المللی ماشین الات کشاورزی ارائه می‌دهد. موتورهای جدید EU Stage V همراه با آخرین فناوری، ایده آل و مناسب برای مشتریان کشاورزی، با راندمان سوخت عالی، میزان انتشار کم، بهره وری بالا و قابلیت اطمینان مناسب برای آینده محیا شده است. موتور 13 لیتری با سیستم EATS یک انتخاب عالی برای ماشین آلات بزرگ است. در حالی که موتورهای 5 لیتری برای تجهیزات کشاورزی کوچکتر ایده آل است. هر دو بخشی از خط تولید کامل ولوو پنتا STAGE V  با رنج موتورهای D5,D8,D11,D13,D16 می‌باشد که محدوده ی قدرت بین 105 تا 565 کیلو وات (143-770 اسب بخار ) را ارائه می‌دهد. 

Johan Carlsson رئیس ارشد فناوری در ولوو پنتا می‌گوید: "ما می‌دانیم که OEM ها در حال برنامه ریزی برای حرکت به سمت فصل جدید تولید تجهیزات مطابق مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه ای در افق سال 2019 هستند ". 

" با موتورهای جدید ما، OEMها می‌توانند مطمئن باشند که مشتریانشان توان خروجی مناسب برای نیازهای خود در سطوح انتشار مناسب دریافت خواهند کرد. ما یک راه حل عالی برای تولیدکنندگان و اپراتورها ارائه می‌دهیم که به حفظ حیات محیط زیست کمک می‌کند ". 

پایداری برای محیط زیست، پایداری برای مشتریان

ولوو پنتا از طریق پلتفرم STAGE V طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای کشت زمین، برداشت محصول و همچنین صنایع وابسته مانند جنگل را ارائه می‌دهد. این شرکت به طور منظم با OEMها و مشتریان نهایی برای ایجاد تکنولوژی پیشرفته کار می‌کند. موتورهای STAGE V  با یک معماری مشترک با نصب، سرویس، تعمیر و نگهداری آسان تولید می‌شود. 

Giorgio Paris، سرپرست بخش موتورهای صنعتی ولوو پنتا می‌گوید: "ما بیش از 100 سال است که  پیشرفت‌های مهندسی که توسعه آن همچنان ادامه دارد را در اختیار داریم. مراقبت‌های زیست محیطی یکی از ارزش‌های اصلی ماست اما همچنین می‌دانیم که پایداری کسب وکار برای مشتریان ما حیاتی است و بنابراین ما می‌خواهیم به آن‌ها در ارائه بهترین گزینه‌های مورد نیاز خود کمک کنیم ". 

موتورهای جدید 13 لیتری– EU Stage V  TAD1381-1385VE   – یک واحد 6 سیلندر قدرتمند، قابل اعتماد با کارایی سوخت بالا می‌باشد. با حداکثر خروجی 405 کیلووات (551 اسب بخار ) در 1900 دور دقیقه.
موتورهای جدید 5 لیتری  – EU Stage V  TAD580-582VE –  یک واحد 4 سیلندری است  با همان قابلیت اطمینان و بهره وری سوخت که D13 را پشتیبانی می‌کند. با حداکثر خروجی 160 کیلووات (218 اسب بخار ) در 2200 دور در دقیقه.
هردو طراحی شده اند تا حداکثر قدرت و گشتاوری را در دورهای کم ارائه دهند. این نتایج با عملکرد بهینه شامل صدای کم و بهره وری سوخت جهانی می‌باشد. هردو به کلیه‌ی ویژگی‌های کلیدی STAGE V ولوو پنتا مجهز هستند. 

مهندسی شده کاملا مطابق با EATS 

موتورهای جدید D5 و D13 موتورهای جمع و جوری با ساختار سخت افزاری و رابط الکتریکی هستند که سازگار با قوانین انتشار گازها می‌باشد. دریچه ورودی هوای ورودی، همراه با گاز احتراق گاز خروجی خاموش (ECR) و فشار الکتریک خروجی (EPG)، حرارتی بسیار موثر را برای موتور فراهم می‌کند. این سیستم را قادر می‌سازد بدون نیاز به تزریق سوخت به جریان اگزوز ، برای افزایش درجه حرارت کار کند. با استفاده از این روش، گاز اگزوز زمانی که از طریق EATS عبور می‌کند دمای مطلوبی دارد. در کم گرما از سیستم بدین معنا است که خنک سازی کمتری لازم است . 

Johan Carlsson می‌گوید: "با این راه حل SATGE V، دمای خروجی پایین تر از دمای خروجی متوسط سایر رقبا در بازارهای امروز است ". "دمای پایین اگزوز می‌تواند منافع زیادی برای همه مشتریان فراهم کند. مخصوصا در زمینه‌های کشاورزی، انتقال مواد و کاربردهای جنگلداری – محیط‌هایی که دمای بالاتر اگزوز می‌تواند پیامدهای بهداشتی و ایمنی خاصی را به ارمغان بیاورد". موتورهای جدید و سیستم EATS در هماهنگی با استانداردهای انتشار آلاینده اتحادیه اروپا کار می‌کند. 

EATS شامل اجزای زیر است :
Diesel Oxidation Catalyst (DOC); Diesel Particulate Filter (DPF); Selective Catalytic Reduction (SCR); and Ammonia Slip Catalyst (ASC).

حداکثر بهره وری

ولوو پنتا علاوه بر موتورهای 5 و 13 لیتری برای موتورهای 8 لیتری STAGE V یک قدرت خروجی به روز شده اعلام می‌دارد که توسط آزمایش‌های گسترده تایید شده است که TAD880-884VE  دارای قدرت خروجی 250 کیلووات (340 اسب بخار ) در مقایسه با 235 کیلو وات (320 اسب بخار ) در اوایل سال جاری اعلام شده است. موتورهای STAGE V و EATS ولوو پنتا برای همکاری با یکدیگر برای به حداکثر رساندن احیا در طول عملیات معمول طراحی شده اند. هیچ بازسازی دمای بالا وجود ندارد، زیرا بازسازی گوگرد در کاتالیزور، SCR مورد نیاز نیست برای تمیز کردن DPF، فقط بازسازی دودکش نیاز است. هیچ انژکتور اضافی سوخت (انژکتور 7 ) برای بازسازی گوگرد لازم نیست و این به افزایش بهره وری سوخت و اپراتورها کمک می‌کند. 

Giorgio Paris می‌گوید: "موتورهای ما توانایی استفاده از برنامه‌های کشاورزی در سرتاسر جهان را دارند". مشتریان ما در اروپا از موتورهای STAGE V ما که عملکرد عالی و بهره وری سوخت را با انتشار گازهای گلخانه ای کم و راحتی همه جانبه یک پلتفرم مشترک را فراهم می‌کند اطمینان دارند.