کامیون ولوو IRON KNIGHT و 1-SHIFT دو کلاچ، دورکورد سرعت جهانی را شکستند.

کامیون ولوو IRON KNIGHT و 1-SHIFT دو کلاچ، دورکورد سرعت جهانی را شکستند.

کامیون ولوو IRON KNIGHT دو برابر سریع‌تر از سریع‌ترین کامیون دنیا می‌باشد. این کامیون دو رکورد 500 و 1000 متر را شکسته است.


شکست رکوردها در تمامی جوانب و به غیر از موتور و جعبه دنده 1-SHIFT دو کلاچ می‌باشد. کامیون ولوو IRON KNIGHT توسط Boije ovebrink که هم اکنون دارای رکورد مسافت 500 و 1000 متر می‌باشد، رانده شده است. در طول کار بر روی این کامیون، تیمی متخصص از گروه کامیون ولوو راهکارهای جدید و نوینی را در ادغام فن آوری و طراحی بکار بردند.

آقای Claes Nilsson رئیس و رئیس هیئت اجرائی بخش کامیون ولوو می‌گوید: این کار نشان می‌دهد که جعبه دنده 1-SHIFT دو کلاچ ما دارای توانمندی‌های فراوانی است و در سخت‌ترین شرایط کاری شما را تنها نمی‌گذارد.

در رکوردشکنی در این مسابقه که از گیربکس استفاده شده در کامیون‌های سری FH بهره گرفته شده است؛ واقعاً به آن افتخار می‌کنیم.

با میانگین سرعت 169 کیلومتر / ساعت و زمان 29/21 ثانیه، کامیون IRON KNIGHT رکورد سرعت 1000 متر بین المللی را شکسته است. همچنین رکورد 500 متر را با سرعت 29/131 کیلومتر / ساعت و زمان 71/13 ثانیه، پشت سرگذاشته است. رکوردگیری در یک مسیر آزمایش بسته در شمال سوئد انجام گرفت. در زمان انتشار این مطلب، رکورد توسط FIA، انجمن بین المللی موتورهای ورزشی در حال مطالعه و بررسی می‌باشد. متخصصینی از دپارتمان‌های مختلف کامیون ولوو همکاری نزدیکی برای تهیه و ساخت کامیونی غیر قابل رقابت داشته اند. علاوه بر بخش انتقال قدرت کامیون ولوو که قلب و روح کامیون IRON KNIGHT است؛ ما ساخت این کامیون را از پایه شروع کردیم. در این پروژه آقای Boije ovebrink که بیش از 30 سال سابقه و تجربه در اتومبیل و کامیون‌های مسابقه ای دارد، مشارکت نموده است. او قبلاً پنج رکورد سرعت را در 1994 در مسابقات سرعت کامیون اروپا شکسته است.

کامیون ولوو IRON KNIGHT را می توان در یک کلمه خلاصه نمود: (( بی نقص )) . فوق العاده زیبا در ظاهر و در توان بی رقیب زمانیکه پدال گاز را تخته می‌کنید.

آقای Boije ovebrink می‌گوید: این سومین باری است که رکورد کامیون را شکسته ام و فکر نمی‌کنم بعد از Wild Viking و Mean Green، کامیونی بهتر از این بتوان پیدا کرد.

IRON KNIGHT رکورد شکن

  • 2400 اسب بخار، Nm6000 گشتاور، وزن 5/4 تن.
  • دارای نسبت توان به وزن بیش از 5/0 hp/kg می‌باشد.
  • موتور نصب شده در وسط کاملاً تغییر یافته 13D، با اینترکولر آب خنک شو و چهار توربو شارژر.
  • جعبه دنده 1-SHIFT دو کلاچ، گشتاور را در طول تغییر دنده حفظ می کند.
  • IRON KNIGHT از گیربکس مشابه در کامیون‌های ولوو سری FH استفاده می‌کند.
  • تجهیزات الکترونیکی برای حفظ پائین آوردن وزن کامیون در حداقل نگهداشته شده اند.
  • نرم افزارها برای عملکرد سریع، برنامه ریزی مجدد شده اند.
  • کابین بصورت فوق العاده ای ایرودینامیک و از فایبرگلاس ساخته شده است.
  • دریچه های وسیع ورودی هوا در طرفین، هوای خنک مورد نیاز موتور را تأمین می‌کند.
  • در طول مسابقه رکوردگیری، IRON KNIGHT به سرعت 276 کیلومتر / ساعت دست یافت.