کارخانه ولوو کانستراکشن در صدد خرید کارخانه کامیون ترکس و وارد معاملات تجاری شدن آن در آینده می باشد.

کارخانه ولوو کانستراکشن در صدد خرید کارخانه کامیون ترکس و وارد معاملات تجاری شدن آن در آینده می باشد.

کارخانه ولوو کانستراکشن بنا دارد برای نفوذ هر چه بیشتر در معاملات ماشین آلات ساختمانی و گسترش آن حرکت تازه ای را شروع کند. به همین منظور با کارخانه ترکس وارد مذاکره شده تا بتواند برای معاملات آتی آن مجموعه را با قیمت حدود 160 میلیون دلار بصورت نقد خریداری نماید.


کارخانه ولوو کانستراکشن (ولوو سی ئی) اعلام کرده که کارخانه کامیون‌های ترکس را خریداری نماید. این شامل کلیه مسائل زیربنایی و دانش فنی آن کارخانه می‌باشد. این معامله که بایستی تحت تأیید قوانین خاص صورت پذیرد؛ شامل تأسیسات مرکزی تولید در مادرول اسکاتلند و دو نوع ماشین‌آلات کامیون کمرشکن و یکپارچه نیز می‌باشد. پروژه همچنین در برگیرنده کانون توزیع کامیون‌های ترکس در آمریکا، 2/25 درصد شرکت سهامی عام بورس ایز مونگولیا نورث هولر (ان اچ ال) که کامیون ترکس را تحت لیسانس در کشور چینی تولید کرده و به فروش می‌رساند نیز می‌باشد. (ان اچ اس) در لیست بورس شانگهای نیز قرار دارد. در بیان منطقی این پروژه آقای پت اولنی چنین می‌گوید:

این یک نیاز درازمدت و استراتژیک است که دورنمای رشد بیشتری را برای ولوو سی ئی به ارمغان خواهد آورد. همچنین زمینه گسترده‌تری از لحاظ ماشین آلات ساختمانی و معدنی سبک برای انتخاب و مصارف در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

در سال 2012 بر مبنای خواسته‌های تجاری ماشین آلات (غیر از ان اچ ال) فروشی برابر بار 370 میلیون دلار رقم زده شد که میزان حق العمل کاری آن برابر 33 میلیون دلار بود. در 9 ماه اول 2013 میزان  فروش حدود 172 میلیون دلار بود که مبلغ حق العمل کاری آن به مقدار 5/5 میلیون دلار رسید. مایملک ان اچ ال به احتمال زیاد با روش برد برد مطابق با برنامه 28 (ای ا اس) یکپارچگی خطی – یک محاسبه خواهد شد. قیمت پیشنهادی برای خرید حدوداً 160 میلیون دلار برآورد شده که میزان بدهی گروه فعالیت‌های صنعتی ولوو را افزایش خواهد داد. (یک میلیارد کرون واحد پول کشور سوئد) در خواست معامله مورد نظر شامل 5 نوع کشنده از 32 الی 91 تن می‌باشد.

ورود کشنده های یکپارچه به جرگه ولوو سی ئی موقعیت ماشین آلات ولوو را در کارهای مربوط به معادن سبک ارتقا می‌بخشد. فعالیت‌هایی مانند نفت و گاز، سیمان و معدن و راه سازی واحدهایی که ولوو سی ئی قبلاً در آنها فعال بوده است. معامله مذکور پیش بینی می‌کند که سه نوع کشنده کمرشکن با ظرفیت‌های مفید 25 الی 38 تن بتواند به چرخه تولید اضافه گردد. این موضوع با توجه به موقعیت قبلی و تثبیت شده چنین ماشین آلاتی در ولوو سی ئی کمک روز افزونی را برای کشورهایی با اقتصاد رشدیابنده به همراه خواهد آورد. در صورت برقراری این پروژه تعداد 500 نفر نیروی کاری به ولوو سی ئی اضافه خواهد شد. همچنین نام ترکس همواره در دوره گذار پا برجا خواهد بود.

قابل توجه است که این معامله بصورت متقابل در سه ماهه دوم سال 2014 صورت گرفته و برای تجهیز برنامه نیاز به تائید مقامات مربوط است.