اولین اتوبوس برقی ساخت کارخانه ولوو

اولین اتوبوس برقی ساخت کارخانه ولوو

آرام، بدون دود و تأمین هر چه بیشتر راحتی مسافر. اتوبوسهای ولوو، جدیدترین اتوبوس برقی ولوو برای اولین بار در مسیر شهری ترافیک گوتنبرگ همراه با مجوز رسمی در 15 ژوئیه مورد آزمایش قرار گرفت. دیگر آنکه، در تاریخ8 الی 10 ژوئیه در مسیر اتوبسرانی بزرگ ( یو آی تی پی ) ایتالیا جهت نمایش بکار گرفته خواهند شد


از اواسط ژوئیه مردم شاهد رفت و آمد اتوبوسهای برقی ولوو در بزرگ راه شماره 55 بین سنید هولمن و چالمرز در شهر گوتنمبرگ خواهند در این مسیر از سه دستگاه اتوبوس برقی و هفت دستگاه اتوبوس هیبرید ( برقیدیزلی ) استفاده خواهد شد همگی آنها ساخت کارخانه ولوو هستند. اتوبوسها مجهز به یک باطری بوده و سریعاً در پایانه های مربوطه شارژ شده و دوباره در مسیر قرار خواهند گرفت. مصرف انرژی اتوبوسهای برقی هشتاد در صد کمتر از موتورهای دیزلی در همان اتوبوسها ست. مسیر جدید به شکرانه همکاری و وجود سازمان ( الکتریسیتی ) احداث گردیده، که مسئول انجام توسعه و نمایش و ارزیابی و حلّ مسائل پدیده های خود و آینده نگری در شرایط مربوط به جدید می باشد.

هم اکنون کارخانه اتوبوس سازی ولوو آخرین مراحل تست اتوبوسها را به انجام میرساند تا از سلامت و تداوم کار آنها در مسیر عادی شهری کاملاً مطمئن گردد. بدین ترتیب تحرک عظیمی در راحتی و سرعت حمل و نقل برقی شهری خودنمائی خواهد کرد.

به گفته آقای هاکان اگنوال مدیر کل کارخانجات اتوبوسرانی ولوو:

آرامش کامل صرفاَ با حذف کامل دودزائی و بوجود آمدن فضائی عاری از آلودگی و سالم در کنار حمل و نقل بدون صدا و دود و مزاحمت در سایه الکتریکی شدن اتوبوسها امکانپذیرست، در حالیکه مسافران در یک چینن فضائی با آسودگی و راحتی طیّ مسیر خواهند کرد.

تقاضاها و پیشنهادهای مسافران توانسته تأثیر عمیقی در بازسازی و نوگرائیها داشته باشد.

بطور مثال: عریض بودن و سرعت باز و بسته شدن درهای اضافی ورودی و خروجی در میانه اتوبوس و نزدیکتر شدن هر چه بیشتر پله ورودی به پیاده رو زمان سوار و پیاده شدن مسافر را مخصوصاً برای کودکان، زنان باردار، کهنسالان و کسانیکه دارای ناتوانیهای جسمی و ذهنی بوده و اجباراً با ویل چیر تردد می کنند سهولت بخشیده و در زمان و انرژی صرفه جوئی بسیاری را بدنبال دارد.

طراحان اتوبوسهای ولوو همواره به آسایش و راحتی هر چه بیشتر مسافران در محیط دوستانه و مدرن میاندیشند. فضای درونی اتوبوس از نور کافی برخوردار بوده و مسافران حتی میتوانند از سیستم مخابراتی ( وای فای ) نیز استفاده کنند.

اگر چه طول اتوبوس 7/10 متر بوده و کمی بیشتر از یک متر از طول اتوبوسهای موجود کمتر است لیکن میتواند 86 مسافر را در خود براحتی جای داده و جابجا نماید. فضای میانی اتوبوس با صندلیهای مخصوص، مسافر بیشتری را در خود جای میدهد.

واحد اتوبوس الکتریکی نیز عضوی از اعضای سازمان ( الکتریکیسیتی ) می باشد.

تردد در مسیر بزرگراه 55 در گوتنبرگ در نتیجه مساعی سازمان ( الکتری – سیتی) بوجود آمده. در این پروژه گروه ولوو، چالمرز، سازمان انرژی سوئد، ریجن و استراگوتالند، واسترافیکف، شهرداری گوتنبرگ ، گوتبرگ انرژی، لیند هولن، سانیل پارک و جوهانبرگ سانیس پارک مشارکت فعال دارند.