اتوبوس های برقی هیبرید ولوو در حال کار در استکهلم

اتوبوس های برقی هیبرید ولوو در حال کار در استکهلم

یک خط اتوبوسرانی بصورت کامل توسط اتوبوس‌های بدون صدا، کارآمد از نظر مصرف سوخت و عملاً عاری از هر نوع آلودگی وسط اتوبوس‌های هیبرید ولوو در استکهلم به خدمات حمل و نقل اضافه گردیده است.


مجموعاً هشت دستگاه اتوبوس برقی هیبرید در مسیر شماره 73 که از وسط شهر استکهلم عبور می‌کند از 16 مارس بکار گرفته شده اند. اتوبوس‌های هیبرید الکتریکی تماماً جایگزین اتوبوس‌های موجود در مسیر شماره 73 شده اند که در فاصله بین رو پستن و انیستیتوی کارولینسکا در مرکز استکهلم قرار دارد. به تدریج و هر چه بیشتر شهرها متوجه استفاده از اتوبوس‌های هیبرید می‌شوند. چرا که از نظر هزینه کاملاً بصرفه بوده و نیز بهترین گزینه برای جلوگیری از آلودگی صوتی و هوایی در شهرهای به نسبت آلوده تر است. راه حل ما مسافرت را آسان و دلپذیرتر نموده و بعلاوه هزینه‌های عمرانی زیر بنایی را نیز کاهش چشمگیر می‌دهد.

هاکان آگنوال ریاست کل اتوبوس‌های ولوو: هم اکنون از این فرصت بدست آمده می‌توانیم تبلیغات تجاری خود را نیز ارتقاء دهیم.

اتوبوس‌های الکتریکی هیبرید ولوو به آرامی و عاری از هر نوع آلودگی مسافت حدود 8 کیلومتری را تا 7 کیلومتر بپیمایند و باطری‌ها بسرعت در عرض 6 دقیقه در ترمینال‌ها شارژ کامل شوند. برای احتیاط بیشتر اتوبوس‌های برقی مجهز به موتوریست که از بیو دیزل استفاده می‌کنند. در مقایسه با اتوبوس‌های معمولی، اتوبوس‌های جدید سهم بسیاری در پاکیزگی محیط زیست دارند. مصرف کل انرژی در طول ده کیلومتر شصت درصد کمتر از دیزل‌های یورو شش و آلودگی به میزان نود درصد نقصان یافته چرا که دیزل‌های یورو شش از سوخت بیودیزل استفاده کرده و از نیروی باد نیز در ایجاد الکتریسیته اضافی استفاده می‌کنند. استفاده از خدمات اتوبوسرانی جدید در استکهلم شامل پروژه تبلیغاتی برای تولیدکننده نیز می‌گردد که توسط کارخانه اتوبوس سازی ولوو به همراهی (اس ال) سازمان حمل و نقل عمومی استکهلم  و وزارت نیرو (واتن فال) اجرا و پشتیبانی می‌گردد. هزینه کل پروژه توسط اتحادیه اروپا و از طریق سیستم (زئوس) سازمان اتوبوسرانی با آلودگی صفر درصد تامین می‌گردد. در این پروژه بیش از چهل شرکت و سازمان اشتراک دارند. این پروژه تا سال 2016 ادامه داشته و بدنبال آن قرار بر این است که از اتوبوس‌های برقی هیبرید در موارد تجاری در آینده نیز استفاده شود.