سری جدید ئی در مدلهای ئی سی 140 و ئی سی 220 در نمایشگاه پلانت ورکس 2015

سری جدید ئی در مدلهای ئی سی 140 و ئی سی 220 در نمایشگاه پلانت ورکس 2015

هم اکنون کارخانه ولوو کانستراکشن سازنده ماشین آلات ساختمانی اکسکاویتورهای چرخ زنجیری 14 تن و 22 تن که شامل بیلهای هیدرولیکی مدل ئی سی 140 ئی و ئی سی 220 ئی هستد را مجهز به جدیدترین طراحی موتورهای با کمترین آلودگی زیست محیطی نموده بدون اینکه کمترین تغییری در توان موتور پدیدار شود.


 قدرت دستگاه در دستهی اپراتور متمرکز گردد. بعلاوه سیستم خاموش کردن موتور بصورت اتوماتیک پس از سپری شدن زمان معین از پیش تنظیم شده در به حداقل رساندن مصف سوخت و آرامش دستگاه بسیار موثر می باشد. ارتقاء نیرو و توان قابل جذب توسط پمپ هیدورلیک زمان سیکل کاری دستگاه را کاهش داده و دقت عمل را افزایش داده است خصوصاً کاهش زمان پائین یا بالا بردن بوم و سرعت عمل در این امر بسیار مهم میباشد.

یک اپراتور راحت و آرام اپراتوریست با توان کاری بالا و مولد. تمامی امکانات رفاهی ممکن در کابین راننده به ایشان اجازه میدهد براحتی با فرمانهای کنترل ( جوی استیکها )، صفحه کلید، مانتیتور دیجیتالی 8 اینچ و دیگر مزایا تعامل نماید. تعدادی از کلیدهای مجزا را حذف و تعدادی دیگر بر روی دسته فرمانها کار گذاشته شده تا اپراتور بتواند براحتی در حین فرمان عملیات کلیدها را فعال نماید.

در صورتیکه کمربند ایمنی دستگاه درگیر نبوده و یا خوب اتصال نداشته باشد سیستم هشدار دهنده صوتی و مانیتوری همراه با تصویر در زمان شروع استارت دستگاه فعال شده و موتور روشن نخواهد شد مگر آنکه اشکال بر طرف شود. کابین راننده از نوع آر  او  پی بوده که در صورت واژگونی دستگاه اپراتور را در سلامت کامل حفظ نموده و آسیبی به ایشان نرسد.

شاسی در مدلهای ئی سی 140 ئی و ئی سی 220 ئی اکساویتورها بشکل x طراحی شده تا نیروهای وارده بشکل همگون و یکنواخت بر روی آن تقسیم گردیده و ماشین از ثبات و استقامت بیشتری برخوردار باشد. این نوع طراحی در شاسی ضامن انتقال نیروی رانشی بهتر دستگاه به زنجیرها بوده و نیروهای وارده به شاسی از اتصالات بوم و استیک که مقاوم و تقویت شده اند از طریق صفحات مخصوص بخوبی تحمل شوند. نیروهای وارده توسط سطوح این صفحات پخش شده و از متمرکز شدن آنها که باعث ترک خوردگی و شکستگی در شاسی میشوند ممانعت بعمل آورده و عمر کاری دستگاه را افزایش میدهد.

برای آنکه فرمان سرویس دهی دستگاه افزاش یابد بایستی بررسی و بازدید روزانه بروی دستگاه طبق برنامه صورت پذیرد و بهمین دلیل مکانهای روغنکاری و سرویس دستگاه تا حد امکان پایین آورده شده از جمله مجموعه فیلترها که براحتی از روی زمین به آنها پرداخته شود. سیستم خنک کننده توسط یک رادیاتور ساده و قابل دسترس از روی زمین با باز کردن درب مخصوص آن امکانپذیرست. رادیاتورهای سیستم هیدرولیک و تهویه کابین توسط یک فن هیدرو موتوری توأماً خنک میگردند. همزمان برای بازدید و چک روزانه قسمتهای بالای اکسکاویتور مکانیسمهای بسیار ایمن را طراحی و نصب گردیده.

زمان سرویس قسمتهای مختلف دستگاه توسط سیستم هشدار دهنده از طریق مانیتور مقابل اپراتور به سمع و دید ایشان میرسد که وقفه ای در سرویس رسانی به دستگاه ایجاد نشده و تمامی این اعمال در حافظه دستگاه به ثبت میرسد. از جمله تعویض فیلتر روغن، هوا، تخیه اب گازوئیل و ....

در صورتیکه بخواهیم از دستگاه های قابل نصب دیگری مانند، چکش، قیچی، باکت گردان چنگک زباله گیر و غیره استفاده کنیم به این منظور مکانیسمهای کنترل هیدرولیکی، اتصالات شیلنگها و چک و لوهای آنها بر روی دستگاه از قبل پیش بینی و نصب گردیده. برای تنظیم فشار و جریان هیدرولیکی این چنین ادواتی مکانیسم وارد کردن اسم رمز عبور برای تا حد 20 کاربر نیز برقرار گردیده که هر یک با وارد کردن حروف و شماره رمز مربوطه میتوانند میزان فشار و جریان لازم را برای کار خود اختصاصاً تنظیم نمایند. حساسیت پاسخگوئی ماشین در کار نیز قابل تنظیم بوده و میتوان سرعت کاری دستگاه را بیشتر یا کمتر نمود که بستگی به مهارت کاربر دارد.