ولوو پنتا مدرنترین موتور 16 لیتر ژنراتوری خود را در گروه 4 به بازار عرضه میکند.

ولوو پنتا مدرنترین موتور 16 لیتر ژنراتوری خود را در گروه 4 به بازار عرضه میکند.

موتورهای مدل تی دبلیو 1672 جی ئی و تی دبلیو 1673 جی ئی در مطابقت با استانداردهای آمریکا ( یو اس ئی پی آ ) از آغاز سال 2015 انتظار میرود فروش آنها شروع گردد.


موتورهای گروه 4 فینال در مطابقت با قوانین محیط زیستی آمریکا و مرحله 4 اروپا برای حفاظت از محیط زیست ساخته شده که در ماشینهای کامیون معدنی، کشاورزی و یا ساختمانی نصب میشوند. اما موتورهائیکه با سرعت ثابت کار میکنند مانند ژنراتورها پمپها، کمپرسورها نیز بایستی در گروه 4 فینال با آخرین استاندارد حفاظت از محیط زیست آمریکا بایستی مطابقت داشته باشند، در صورتیکه این موضوع در اروپا الزامی نیست موتور جدید تی دبلیو دی 1673 جی ئی مدل پیشرفته تی دبلیو دی 1663 جی ئی در گروه 4 موتورهای میانی است ( هر دو مدل 570 کیلو وات بصورت دائم و 625 کیلو وات بصورت کار اظطراری نیرو تولید می کنند )

مدل تی دبلیو دی 1672 جی ئی نیز در ظرفیتهای 508 کیلو وات برای کار مداوم و 559 کیلو وات برای مصارف اظطراری به بازار عرضه شده. در مقایسه با مدل تی دبلیو دی 1663 جی ئی در موتور جدید هیچگونه تغییری در مورد ابعاد خارجی آن انجام نشده.

هر دو نوع موتور قابل اطمینان بوده و از استحکام کافی برخوردار دارند. وایرینگ در موتور متناسب با شرایط سخت بوده.این موتورها از استفاده از سیستم های فیلترینگ پیچیده که دیگر سازندگان موتور در مواردی از آنها استفاده می کنند اجتناب ورزیده چرا که زمان خاموشی موتور در دوره های سرویس در آنها بیشتر و متعاقب آن هزینه ها اضافی را نیز در برخواهد داشت. همچنین در سیستم سوخت نیز از پیشرفته ترین متدها برای کم کردن گازهای سمی استفاده نموده چرا که در طراحی های مکانیکال مقداری انرژی دستگاه هدر رفته و بعلت ایجاد حرارت بالاتر سیستم خنک کننده بزرگتری نیاز دارد که باعث افزایش و وزن دستگاه میشود.