چگونه میتوان به آسمان تونل زد

چگونه میتوان به آسمان تونل زد

در آورد را بور اکیس نروژ دره های همراه با مخازن بزرگ نفت وجود دارند که بعنوان نورثرن لایت شناخته شده اند. در نروژ شبکه تونلی چشمگیری وجود دارد ماشین آلات ساختمانی ولوو در ساختن تونل های لارویک و ماتینا در نروژ مشارکت دارند، که شهرهای بوستاد و اسکای را بهم وصل می کند.


دو رشته تونل هم اکنون بعنوان سرمایه گذاری دولتی در پروژه های زیر بنائی در دست ساختمان هستند. این پروژه که بتازگی شروع شده بزرگ راهی 4 بانده بطول 7 کیلومتر می باشد- قسمتی از راه اصلی ( ئی 18 ) که شهرهای بوم استاد و اسکای را بهم ارتباط می دهد. این پروژه شامل تونلهای لارویک و ماتینا هر کدام بطول 8/2 و 3/1 کیلومتر هستند.

دو دستگاه بیل هیدرولیکی چرخ لاستیکی مدل ( ئی سی دبلیو 230 سی ) با تغییرات فنی بخصوص این پروژه در بخش لارویک مشغول کار هستند.

یکدستگاه کمپرسور در کنار چکش هیدرولیکی عهده دار تزریق هوای تمیز در محوطه کار چکش بکار رفته گرفته شده،همراه با ریل شیلنگ 50 متری آب جهت فرونشاندن گرد و خاک محل حفاری برای دیر بهتر اپراتور آب مصرفی برای این منظور دوباره در مخازن جداگانه در مقابل دهانه خروجی تونل جمع آوری شده و مجداً مصرف میگردد.

ولوو و پاک سازی محل انفجار

به مجرد اینکه مواد معدنی حاصل از انفجار در محل تلنبار گردید، لودرهای چرخ پلاستیکی ولوو بسرعت به کمک بیل هیدرولیکی ( ئی سی 230 سی ) آمده و مواد حاصل از انفجار را به خارج از تونل هدایت می کنند.

ماشین شماره 2 که مجهز به چکش هیدرولیکیت در جهت دیگر تونل مواد در حال ریزش از دیواره های تونل را خراشیده و سنگهای بزرگ روی تونل را با پیچهای مخصوص این کار در جای خود محکم می کند تا اینکه فضای کاری ایمن برای ادامه کار اپراتور و ماشین فراهم گردد.

ادوات مخصوص بر روی لودر ( ئی سی 250 دی ال ) در محل کار لارویک نصب شده که سنگهای کنار جاده را مته زده و بعد از سوراخ کردن آماده پر کردن مواد انفجاری نموده تا اینکه مسیر جاده را به دهانه خروجی تونل در فاصله کوتاهی از پل موجوددر محل ارتباط دهد.

کمترین ترافیک و ازدحام

با وجود عملیات ساختمانی سنگین اجباراً دو الی سه بار در روز بعلت انفجار رفت و آمد ماشینها با اشکال مواجه شده و تراکم خودروها صورت می پذیرد. در انفجارات سبک هر بار 50 الی 70 تن مواد و سنگ حاصل از انفجار جابجا می گردند. به همین منظور از دیواره های لاستیکی جهت جلوگیری از خط ریزش و آسیب رسانی استفاده می شود.

من عاشق ولوو هستم، گفته گر الیگل اپراتور دستگاه، فضای داخل کابین و کمی صدا در حین کار قابل تحسین است، لیکن من از کار با کابین متحرک بالا رونده لذت می برم چرا که بدینوسیله میتوانم محل دقیق کار دریل را مشاهده و کنترل نمایم. او همچنین اذعان دارد که در بعضی از موارد تماماً از ابزار کنترل از راه دور نیز برای موارد خاص کاری و ایمنی بیشتر استفاده می کند.

حدود بیست دستگاه ولوو در منطقه عملیاتی مشغول بکارند که شامل بیل هیدرولیک ( ئی سی 250)، ( ئی سی 380 دی ) و دمپتراک کمرشکن ( آ 35 اف اف اس و آ 40 اف اف اس ) با ادوات تعلیقی کامل ( فول ساسپنشن ) می باشد.

پروژه مذکور قرار است تا سال 2017 پایان یابد.