کامیون ولوو FH بعنوان پر سرعترین ماشین مسابقه در برابر کونیگز اگ وان:1 شناخته شده

کامیون ولوو FH بعنوان پر سرعترین ماشین مسابقه در برابر کونیگز اگ وان:1 شناخته شده

 کامیون 8 تنی ولوو FH در مسابقات سرعت کونیگزاگ وان:1 بعنوان برترین شناخته شده. این سناریوئی است که در فیلم ویدئوئی جدید ولوو به نمایش گذاشته شده. هدف نشان دادن کلاچ آی شیفت جدید در گیربکس ماشین می باشد کلاچ آی شیفت دارای دو کلاچ توأم بوده که بصورت مستقیم در ویدئو نشان داده شده. کامیون ولوو در برابر کونیگرا اگ. توان بکار گرفته شده در برابر بار و وزن ماشین به نسبت 1 به 1 بوده که توانسته توسط آی کلاچ دوبل از تمامی نیروی موتور بخوبی استفاده کند. بدین معنی که برای تغیر دنده هیچ نوع سکته کاری و افت توان در کامیون FH وجود نداشته در حالیکه در کونیگرا اگ وان این موضوع بخوبی قابل مشاهده بود. منظور از این عملیات مشاهده و آزمون حداکثر امکان و توان کلاچ آی شیفت دوبل زیر سنگینترین فشار بود. کلاچ آی شیفت دوبل از دو کلاچ جدا در یک سیستم استفاده می کند. این مکانیسم قبلاً در اتوموبیلهای ساخته شده به منظور مسابقه بکار گرفته شده.


به گفته آقای جف پیرو گرداننده واحد تست در ولوو تراکز این یک سنجش بسیار چشمگیر و عالی بود.

مشاهدات عکس العمل کلاچ آی شیفت دوبل به ویژه در مسیر سر بالائی و پیج و خمهای جاده در مسابقه ای در کتوستورب سوئد جلب توجه میکرد.

بنظر میآمد که مکان و محیط کاملاً متفاوتی برای یک کامیون ساخته شده اما حقیقت اینست که کلاچ ای شیفت دوبل توانست نشان دهد که جایگزین مناسبی برای کلاچهائیست که در مسیر حرکت نیاز به تعویض دنده متعدد است.

آقای تیف نیدل که یک شخصت مجرب در کار اتوموبیلهای مسابقه شناخته شده پشت فرمان ولوو تراک نشسته و میگوید که از عملکرد گیربکس ولوو به هیجان آمده.

کلاچ دوبل جدید آی شیفت دوبل برای اولین بار در اروپا توسط ولوو تراکز معرفی شد و در تمامی کامیونهای مدل FH همراه با موتورهای یورو 6، دی 13 با توانهای 260،500و 540 اسب بکار رفته شده.

شناخت کلاچ دوبل آی شیفت

  • کلاچ دوبل آی شیفت در اصل دو کلاچ موازی هم تشکیل شده. زمانیکه کلاچ یک درگیر است کلاچ دیگر بعنوان رزرو آماده شیفت بدون تعلل و پرت زمانی است.
  • گیربکس آی شیفت صرفاً 12 سانت از گیربکسهای مدل قبلی بلندتر است.
  • گیربکس آی شیفت همراه با کلاچهای دوبل آی شیفت صرفاً در شیفت دنده های 6 و هفت دارای مکس میباشد.

در مورد مسابقه

مسابقه در مسیر کنوتز تورب در جنوب سوئد به مورد اجرا گذاشته شده.

مقررات مربوط که سرعت حد مجاز 90 کیلومتر بطور موقت ملغی گردید. که بتوان در شرایط واقعی و هیجان انگیز رانندگان کار خود را ادامه دهند.

در مورد کامیون در طول مسابقه

کامیون بدون تریلر در طول مسابقه حرکت کرده، دارای 8 تن وزن، همراه با موتور 540 اسب بخار، مجهز به کلاچ دوبل آی شیفت و از کار انداختن مکانیسم محدود کننده سرعت، کامیون توانست به سرعت ماکزیمم 130 کیلومتر در ساعت برسد.

درباره کونیگرا اگ وان : 1

کامیون فوق درسری ماشینهای مگا قرار دارد یک اسب بخار در مقابل هر کیلو، یعنی 1360 اسب بخار در مقابل 1360 کیلوگرم. فرآورده ای که هیچ یک از تولید کنندگان توانائی تولید در این مقیاس را نتوانسته اند کسب کنند. موتور دستگاه، مولد گشتاور معادل 1000 نیوتون متر بوده که در میانگین 3000 الی 7500 دور موتور ایجاد میگردد و در طّی زمان 20 ثانیه سرعت ماشین میتواند از صفر به 400 کیلومتر در ساعت برسد.

درباره تیف نیدل

تیف نیدل در نمایشگاهای تلوزیونی بی بی سی در برنامه فیفت گیر شهرت دارد. او تجربه سالیان را در مورد کار با ماشینهای سابقه را بدنبال خویش دارد. ایشان تقریباً تمامی اتوموبیلهای مسابقه ای در انواع مسابقات اتوموبیلرانی را مورد آزمایش قرار داده همه چیز از فورمولا وان گرفته تا لومن توونتی فور آورز ریس.