ولوو اتوبوسهای دوگانه سوز ( هیبرید ) را در هند معرفی میکند

ولوو اتوبوسهای دوگانه سوز ( هیبرید ) را در هند معرفی میکند

به عنوان اولین تولید کننده اتوبوس در دنیا کارخانه ولوو اتوبوس‌های دوگانه سوز را در هند به نمایش گذاشت.


ولوو هم اکنون تکنولوژی هیبرید را در کشور هند معرفی نموده است. اولین شهر داوطلب کاربری اتوبوس‌های هیبرید ولوو، شهر ناویل مومبای انتخاب گردیده است. برای شروع بکار در واحد اتوبوسرانی وابسته به شهرداری شهر ناویل یعنی مهم‌ترین واحد حمل و نقل شهری این شهر و حومه آن.

کشور هند مصمم است تا در جهت هر چه بهترکردن محیط زیست و کاهش آلودگی و تشویق جامعه به پرداختن به این موضوع، پروژه عظیمی را بکار گیرد که همانا استفاده از سوخت تمیزتر، موثرتر همراه با سرعت بالاتر در سیستم حمل و نقل ایشان می‌باشد. در این راستا استفاده از ساخت و مونتاژ اتوبوس‌های برقی و هیبرید در هند را میتوان نام برد که خود مشوق سرمایه گذاران در این زمینه خواهد بود.

کارخانه ولوو پیشتاز در تکنولوژی هیبرید و حمل و نقل الکتریکی در میان این رشته از سازندگان می‌باشد. اتوبوس‌های هیبرید در هند آخرین راه حل برای جلوگیری از آلودگی هواست.

هگان آگنوال پرزیدنت اتوبوس‌های دوگانه سوز: اتوبوس‌های هیبرید قرار است در کارخانجات صنعتی بنگلور به تولید انبوه برسد. رونمائی اولین اتوبوس‌های هیبرید در هند مثال زدنی است. انرژی و حرکتی که دولت هند برای ایجاد فضای تمیز در اختیار جامعه هند قرار داده همراه با ورود تکنولوژی جدید و موثر و کارآمد برای هند است. دولت هند معرف سبک و تعریف جدیدی برای حمل و نقل میلیون‌ها شهروند در شهرهای این کشور می‌باشد. حال، با وجود اتوبوس‌های شهری برقی ساخت کارخانجات ولوو برای ما کاملاً آشکار است که در آینده نزدیک، اکثر شهرهای کشور هند مجهز به چنین وسیله ترانسپورت در جهت رفاه و تمیزی محیط زیست خواهد بود.

 معاون ارشد مدیریت بین المللی اتوبوس‌های ولوو آقای آگاس پاسه: کارخانجات ولوو پیشتاز تکنولوژی هیبرید در تولید بیش از 2300 دستگاه اتوبوس در 20 کشور جهان می‌باشد. مصرف سوخت اتوبوس‌های ولوو حدود 39 درصد از مصرف اتوبوس‌های گازوئیلی کمتر بوده و به همین ترتیب تولید گازهای مضر و گلخانه ای از قبیل مونواکسید کربن و ناکس (ترکیبات ازت و اکسیژن) به میزان 50 درصد کاهش می‌یابد.

اتوبوس‌های هیبرید الکتریکی ولوو که مصرف سوخت را به میزان 75 درصد کاهش می‌دهد امروزه در خیابان‌های شهرهای گوتنبرگ، استکهولم و هامبورگ در تردد می‌باشند. در ماه ژوئن سال 2015 مسیر خط اتوبوسرانی شماره 55 در گوتنبرگ به بهره برداری رسید. در این مسیر از سه دستگاه اتوبوس برقی و هفت دستگاه اتوبوس برقی دوگانه سوز استفاده می‌شود. بطور کلی کارخانجات ولوو سرهم بیش از 5000 اتوبوس دوگانه سوز همراه با اتوبوس‌های تمام برقی به سراسر دنیا ارسال و به فروش رسانده است.

کارخانجات ولوو از سال 2001 تا کنون بیش از 5300 دستگاه اتوبوس به هند صادر و همواره این شرکت تعداد 1500 اتوبوس شهری در حال کار در 34 شهر هند در اختیار دارد.