آموزش تکنیک های سرویس در زامبیا توسط ولوو

آموزش تکنیک های سرویس در زامبیا توسط ولوو

همه ساله 140نفر تکنسین صنعتی در زامبیا قرار است طبق برنامه تحت آموزش‌های ولوو قرار گیرند. پروژه مذکور توسط گروه ولوو همراه با تعدادی از سازمان‌های دیگر با این هدف که فرصت‌های شغلی جدیدی را در اختیار مردم قرار داده و سطح دانش ایشان را ارتقا دهد؛ برقرار گردیده است. این پروژه قسمتی از برنامه پیشرفت ملّی است.


جولیا جوناسون هماهنگ کننده آموزش تخصصی گروهی در کشورهای در حال توسعه: نیاز به افراد کارآمد و ورزیده در کارهای عملی در زامبیا به شدت به چشم می‌خورد. آموزشی که اکنون مکانیک‌ها و تکنسین‌ها دریافت می‌کنند هماهنگ با نیازهای صنعتی نیست. بنابراین کشورها سعی می‌کنند تکنسین‌ها و متخصصین خود را از کشورهای هند و آفریقای جنوبی تامین کنند.

برای اینکه بتوان به مشکلات آموزشی فائق آمده و کمک شایانی در این برنامه نمود؛ گروه ولوو سازمان کمک رسانی سیدای سوئد و یونید و نماینده سازمان ملل برای توسعه صنعتی، آموزشگاه‌هایی برای تأمین انسانی در زامبیا برای تربیت مکانیک‌های صنعتی و تکنسین‌های ماهر در آینده برقرار نموده است. از آنجایی که معادن یکی از منابع صنعتی اصلی زامبیا را تشکیل می‌دهد این نوع خدمات بیشتر برای رسیدگی و تامین نیازهای ماشین آلات ساختمانی و کشنده‌ها مورد نظر می‌باشد.

برنامه آموزشی از ابتدای ژانویه امسال در شهر آندولا در نورتک و در نورثرن تکنیکال کالج کار خود را شروع کرده است. جمعاً 420 هنرجو آموزش داده می‌شود که در یک دوره 3.5 ساله با این هدف که 75 درصد این دانش آموختگان جذب واحدهای صنعتی در مکانیک و دیگر مشاغل مشابه بعد از اتمام دوره آموزش شوند.

آقای ویکتور ام مولنگا مدیر کالج مذکور بوده و هرنوع برنامه جدید و کارا را خوش آمد میگوید

این موضوع برای زامبیا که نیاز مبرم به تکنسین‌های کارآزموده در صنعت و معدن دارد بسیار حیاتی است. آموزش تکنسین‌ها در صنعت و معدن حرفه اقتصادی را در زامبیا به ارمغان خواهد آورد و نیاز مجدد به آموزش آن‌ها در حین کار نیست.

آقای مولنگا می‌گوید آموزشی را که ما در اختیار ایشان می‌گذاریم همواره دروس مناسب و تکمیلی در کالج ها نیز خواهد بود.

گروه ولوو نقش مهمی در تربیت مدرسین مجرب در این بخش را دارد. ایشان در کالج‌های مربوطه حضور پیدا کرده و در آموزش عملی و تئوریک به هنرجویان یاری خواهد رساند. همانگونه که جولیا جانسون می‌گویند موضوع آموزش اثرات عمیقی بر آینده صنعتی زامبیا خواهد گذاشت.

این تنها یکی از موارد آموزشی است که گروه ولوو درگیر آن است. هدف آتی این است که چنین آموزش‌هایی در ده کشور دیگر آفریقایی گسترش یابد. کشور مراکش از چند سال پیش شروع به اموزش تکنسین‌های خود در کشور اتیوپی نموده است.

جولیا جانسون می‌گوید در این زمینه کشور اتیوپی افق تازه ای را حتی برای درخواست کنندگان بیشتر زنان گشوده است.

در سال اول فقط یک شرکت کننده زن در میان هنرجویان بود اما اکنون در سومین سال کاری 14 نفر از 32 نفر هنرجو زن هستند. آن‌ها از برنامه آموزش ثمربخش رضایت کامل دارند و معتقدند که روحیه پیشتازبودن و ایمان به آینده در آن‌ها افزایش یافته است.

مالین ریما مدیر ارشد ولوو آبه مسئول بخش پیشبرد و راهبری پروژه است در این کارگروه مسئول رسیدگی به مسائل مالی و انسانی و اجتماعی محیطی پروژه نیز است. چنین پروژه هایی در آفریقا مکانیک‌های آموزش‌دیده را تحویل مراکزی می‌دهند که از میزان بالای بیکاری در رنج هستند و به همین ترتیب شروع خوبی برای پیشرفت پابرجا قابل پیش بینی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آموزش‌های پایدار فنی ولوو در آفریقا، میتوان به نشریه 25 مارس 2014 گروه ولوو مراجعه و مطالعه نمود. برنامه های پایدار ولوو براساس الویت بندی مطالب آموزشی و طولانی‌مدت بودن آن تنظیم گردیده است.

ایمنی در جاده ها، پائین بودن میزان تصادفات، کم کردن و پاک کردن هوا از کربن و دود از دیگر هدف‌های آموزشی بوده که از امتیاز و اولویت بیشتری برخوردارند.